WAGON 1102


W dniu 29 września 2003r. ok godz 7.00 rano na placu Wilsona skład 1102+1103 (linia 6, jadący w kierunku Gocławka) uderzył w autobus MZA (MAN NG313 nr tab. 3608 - wyjazd na linię 181) - przyczyną było wymuszenie pierwszeństwa przez autobus. Oba zderzone pojazdy zostały poważnie uszkodzone (1102 - zniszczony przód i zniekształcone pudło, 3608 - rozbity przód, rozerwany siłą uderzenia przegub i uszkodzona konstrukcja sekcji A). Wagon 1102 udał się na naprawę powypadkową do ZNT T-3 w listopadzie 2003r, ale z racji bardzo dużych uszkodzeń remont został zakończony dopiero w kwietniu 2004r (w maju 2004r tramwaj wrócił do ruchu liniowego). Autobus początkowo odstawiony na zajezdni, został ostatecznie wyremontowany u producenta (w podpoznańskich Sadach) - remont ten zakończył się dopiero w końcu czerwca 2005r. Autobus powrócił do Warszawy 1 lipca 2005r. gdzie dostał otrzymał numer 9001 (oficjalnie został przeklasyfikowany na szkoleniowy, mimo to kursował liniowo), a po kilku miesiącach zmienił numer na 3322.

         




W dniu 27 czerwca 2008r. ok godz 17.30 na skrzyżowaniu ulic Broniewskiego i Matysiakówny (zjazd z placu Grunwaldzkiego) skład 1102+1103 (linia 22, jadący w kierunku Piasków) uderzył w samochód ciężarowy. Dwie osoby zostały ranne (w tym motorniczy - ciężko). Wagon 1102 został poważnie uszkodzony - zniszczony i przesunięty w prawo przód, zniekształcone pudło.

         
             


Wagon 1102 przez wiele miesięcy stał odstawiony na zajezdni, w dniu 2 października 2009r. został przewieziony na planowe NG do ZNT T-3. Podczas "remontu" został podmieniony na zakupiony z Gorzowa Wlkp. wagon (najprawdopodobniej - dawny 113), natomiast oryginalny wagon 1102 zostanie złomowany.



24.11.2009 NAPISZ DO AUTORA © MKM 101