WAGONY  1274 i 1320


W dniu 28 listopada 2005r. około godz. 18.15 na rondzie Wiatraczna skład 1274+1273 (linia 9, zjeżdżający z ronda w kierunku Okęcia) wymusił pierwszeństwo na skręcie w lewo i uderzył z dużą prędkością w pierwszy wagon wjeżdżającego z ul. Grochowskiej na rondo składu 1320+1319 (linia 3, jadącego w kierunku Gocławka). Pięć osób zostało rannych (najpoważniej - motorniczy wagonu 1320). Oba wagony zostały bardzo poważnie uszkodzone (1274 - zmiażdżona kabina, zniszczony lewy bok w przedniej części wagonu, 1320 - zmiażdżona kabina, przełamany dach i rozerwany lewy bok do trzeciego okna). Oba wagony trafiły do ZNT T-3 na remont powypadkowy - 1274 już 16 grudnia 2005r, natomiast 1320 w dniu 1 lutego 2006r. Osamotniony wagon 1273 przez 9 miesięcy stał pod płotem zajezdni R-3 Mokotów, aż wreszcie na początku września został połączony z innym "osieroconym" wagonem w skład 1366+1273 (zdjęcie). W połowie listopada 2006r. skład ten został rozłączony, a wagon 1273 został ponownie odstawiony. Prace remontowe wagonu 1274 ruszyły w ZNT T-3 w marcu 2007r, zostały zakończone na przełomie kwietnia i maja 2007r. (podczas NSp wagon 1274 otrzymał nową ścianę czołową z nowymi punktami świetlnymi) - w połowie maja skład 1274+1273 powrócił do ruchu liniowego. Na początku listopada 2007r. w ZNT T-3 podmieniono wagon 1320 na skreślony wcześniej wagon 1018" (co ciekawe, także wyprodukowany w 1990r.). Oryginalny wagon 1320 został złomowany, natomiast 1320" został wyremontowany i pod koniec stycznia wrócił do ruchu liniowego (w składzie 1320"+1319).

         
         


12.03.2008 NAPISZ DO AUTORA © MKM 101