WAGONY  1339 i 2008


W dniu 21 kwietnia 2005r. ok godz. 14.45 w Alejach Jerozolimskich skład 2008+2009 (105Nzmod, linia 44, jadący w kierunku Gocławka) uderzył z dużą prędkością w stojący na przystanku 'pl. Starynkiewicza' skład 1340+1339 (105Na, linia 9, w kierunku Gocławka). Siła uderzenia była tak duża że wagon 2008 wjechał do wnętrza wagonu 1339 aż do przedniej krawędzi IV drzwi, dodatkowo nastąpił "efekt domina" - 1339 uderzył w poprzedzającego go 1340, ten z kolei w stojący przed nim na przystanku skład 1364+1363 (105Nzmod, linia 12, w kierunku al. Zielenieckiej). Kilkanaście osób zostało rannych (w tym kilka ciężko). Wskutek zderzenia zostało uszkodzonych 6 wagonów: poważnie 1339 (rozerwany tył z załamaną podłogą i dachem), 2008 (rozbity przód, uszkodzony tył) i 1340 (rozbite tył i przód), oraz w mniejszym stopniu 1363 (rozbity tył), 2009 (uszkodzony przód) i 1364 (uszkodzone sprzęgi). Usuwanie skutków wypadku też nie obyło się bez przeszkód - na pętli pl. Starynkiewicza doszło do wykolejenia drugiego wagonu ze składu 2070+2071 (jednego z dwóch składów ściągniętych z linii na tę pętlę celem odholowania rozbitków do zajezdni).

Składy 2070+2071 i 1364+1363 powróciły do ruchu po kilku dniach. Wagon 1340 został wyremontowany na zajezdni R-2 Praga - początkowo służył holownik na zajezdni, od początków grudnia 2005r. (po wypadku wagonu 1320) wagon 1340 został połączony w skład 1340+1319, w którum kursowal do kwietnia 2007r. Skład 2008+2009 po kilkutygodniowym remoncie (także na praskiej zajezdni) powrócił do ruchu 16 czerwca 2005r. Wagon 1339 (po dłuższym odstawieniu na macierzystej zajezdni) został we wrześniu 2005r przemieszczony do ZNT T-3 celem wykonania remontu. Remont wykonywany krótkimi etapami trwał aż do kwietnia 2007r kiedy to wyremontowany (a przy okazji i zmodyfikowany wg nowego standardu remontowego) wagon 1339 powrócił do ruchu liniowego (ponownie w składzie 1340+1339).

         
         
         
             


13.04.2007 NAPISZ DO AUTORA © MKM 101