WAGONY  2090, 2091 i 3017


W dniu 7 czerwca 2005r ok. godz 14.05 w Alejach Jerozolimskich (na wysokości Muzeum Narodowego) skład 2090+2091 (105N2k/2000, linia 8, jadący w kierunku Wiatracznej) uderzył z dużą prędkością w gwałtownie hamujący wagon 3017 (116Na/1, linia 44, jadący w kierunku Gocławka). Około 20 osób zostało rannych (w tym kilka ciężko, najciężej motorniczy "bulwy"). Wskutek zderzenia zostały poważnie uszkodzone 3 wagony: 2090 (zmiażdżony przód z załamanym dachem, zniszczona szafa aparatury, uszkodzony tył, naruszona konstrukcja pudła), 2091 (poważnie rozbity przód) i 3017 (poważnie rozbity tył). Wagon 3017 po remoncie na zajezdni R-2 Praga powrócił do ruchu liniowego dopiero 21 kwietnia 2006r, wagon 2091 po remoncie na zajezdni R-1 Wola był przez długi czas odstawiony (brak wolnego wagonu sterowniczego na R-1 Wola), natomiast wagon 2090 (mimo opinii przedstawicieli producenta mówiącej o poważnym naruszeniu konstrukcji) został 9 stycznia 2006r. przemieszczony do ZNT T-3 z założeniem wykonania remontu.

     
     
     


Ostatecznie ZNT T-3 nie podjęło się wykonania remontu i Wagon stał bezczynnie. Dopiero w 2009r. podpisano umowę na remont z PS PESA SA - w dniu 21 czerwca 2009r. wagon opuścił na lawecie Warszawę udając się na remont do Bydgoszczy.

 


Wagon 2090 powrócił po remoncie w dniu 11 grudnia 2009r., jednak dopiero 10 marca 2010r. (po 4 latach, 9 miesiącach i 3 dniach od wypadku) powrócił do ruchu liniowego (w składzie 2090+2091).



12.03.2010 NAPISZ DO AUTORA © MKM 101